Waarom jij een aandeel in Amazon moet hebben?

Tenzij je van een andere planeet komt, moet je over Amazon hebben gehoord als je ooit online hebt gewinkeld (wat je waarschijnlijk zou hebben gedaan sinds de uitbraak van Covid-19). De gigant uit Seattle, is vandaag de dag ’s werelds grootste online retailer met een totale waarde van meer dan 250 miljard Amerikaanse Dollars. Het is een enorme internetonderneming die bijna alles onder de zon verkoopt, van boeken en films tot speelgoed en kruidenierswaren.

De online aanwezigheid is zo groot dat in 2012 1 procent van al het internetverkeer in Noord-Amerika in of uit de honderden datacenters van het bedrijf reisde. Dat niet alleen, er is zelfs een “speciaal abonnement”, namelijk Amazon Prime. Interessant feit is dat wanneer je alle Prime-leden in een land zou plaatsten, dan zou dit een het 20e grootste land ter wereld vormen! Het bedrijf heeft zelfs een hoop geld geïnvesteerd in zijn Kindle-programma, dat een alternatief is geworden voor het kopen van boeken en het traditioneel lezen.

Een korte geschiedenis van Amazon

 In 1994 richtte Jeff Bezos, een voormalig Wall Street hedge fund manager, Amazon.com op en koos de naam omdat het een connectie had met de beroemde South American River. In het begin was het een boekverkoopplatform dat zich intensief richtte op het overal aan zijn gebruikers leveren van boeken. Het bedrijf kreeg al vroeg succes en populariteit dankzij de uitmuntende service. Hoewel het bedrijf ooit begon als een platform voor het verkopen van boeken, voerde Bezos aan dat het bedrijf niet alleen een verkoper van consumentenproducten.

Waarom staan de aandelen van Amazon nu zo hoog?

Dit komt waarschijnlijk door de continue progressie van het bedrijf. Zo hield Amazon zijn eerste openbare aanbieding (IPO) op de NASDAQ op 15 mei 1997. De prijs voor een aandeel in Amazon was $ 18 per aandeel. En niet te vergeten, iedereen die op die dag $ 10.000 had geïnvesteerd, zou nu meer dan 12 miljoen dollar in bezit hebben. De koers van Amazon aandelen is altijd gestegen, dankzij de altijd betrouwbare technologie en het ultieme vertrouwen dat klanten er nu in hebben. Momenteel is de prijs van één aandeel van het bedrijf $ 3.232.

De voorraad van het bedrijf is meer dan 150 keer zo groot als in het begin. In 2002 bewees het bedrijf dat het toch voornamelijk een technologiebedrijf is door Amazon Web Services (AWS) te lanceren. Het bedrijfsonderdeel biedt gegevens over verschillende internetverkeerspatronen en statistieken. Versnel de tijd nu met vier jaar en het bedrijf breidt zijn portfolio verder uit door EC2 (verhuur van computerverwerkingsservers) en S3 (verhuur van gegevensopslag via internet) toe te voegen. Beide aanwinsten zijn de belangrijkste reden waarom het bedrijf in zo’n korte tijd zo’n groei heeft doorgemaakt.

Hoe maakt Amazon zulke gekke bedragen aan winsten?

Tot de verbazing van mensen komt de meeste winst van het bedrijf uit de AWS-services. In feite is de internationale verkoop van consumenten niet eens winstgevend! Toch heeft AWS er ​​altijd voor gezorgd dat het bedrijf nooit een stap terug hoeft te doen als het om cashflow gaat. Er is geen beter moment om te investeren in de aandelen van Amazon dan nu. De meeste bedrijven zijn zelfs van mening dat dit het perfecte moment is voor iedereen om in de aandelen van het bedrijf te investeren. Wacht dus niet te lang als je in bent voor actie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *